Case 3

F.G van den Heuvel

Het bedrijf

De Haagse herenmodezaak F.G van den Heuvel is sinds 1882 bekend om zijn collectie klassieke internationale herenmode. Het is een van de weinige plekken in Nederland waar men nog een rokkostuum, jacquet en smoking met toebehoren kan krijgen. Door de jaren heen heeft Van den Heuvel zich ontwikkeld tot een ware autoriteit op het gebied van knowhow en etiquette van herenmode. De winkel is recent overgenomen door vijf nieuwe eigenaren. Zij willen de traditie van de winkel in eer houden, maar het ook een nieuwe impuls en meer naamsbekendheid geven.
 

Activiteiten

Ontwikkeling van een nieuwe logo, huisstijl en website i.s.m. een vormgever. Redactie van de website teksten. Advertising coördineren. Selecteren van kleding en coördineren van de foto shoot van de nieuwe collecties. Persmailings versturen naar de media en het benaderen modestylistes om de nieuwe collecties te promoten. Het opzetten van ondernemersportretten in de media. Dit resulteerde in vele mooie publicaties. Van diepte interviews op landelijke en regionale tv en radio tot plaatsingen op mode-en lifestylepagina’s van high end magazines. Dit zorgde voor een zichtbaarheid die past bij de identiteit van de winkel.
 
VOLGENDEVORIGE

De klassieke winkel F.G. van den Heuvel in Den Haag

De kleurrijke zijde dassen van F.G. van den Heuvel

F.G. van den Heuvel fluwelen smoking in Excellent Business

Achtergrondartikel in Lourens Magazine